Og konflikten passer ikke dårlig på en ikke alt for spennende kino-sommer, til tross for beklagelige konsekvenser på kort sikt for publikum.
Send oss en melding, fyll ut skjemaet under.
Opplysningene du fyller ut vil vi saldo på gamestop gavekort benytte til å rette tilbud direkte til deg som vi tror du kan ha glede.
Gjennom årene har det vært atskillig krangling.
Dette er distriktskinoer som for tiden betaler prisen for en hovedstadskonflikt.Det er da det begynner å bli komplisert!Filmleie er den delingsprosenten man blir enige om på billettinntektene mellom kinoene og distributøren.Og kinopublikumet rammes uvilkårlig.Danske Egmont er en dominerende aktør i Medie-Norge, blant mye annet, som eneeier av norske TV2.Vanligvis ligger distributørenes andel på mellom 40 46 prosent.De store betaler mest, de små kinoene har en forholdsvis lavere sats.

Det man krangler om, er satsene for filmleie.
Den er høyere for antatte store publikumsdragere og høyest den første tiden, mens filmen er helt fersk.
For tiden er det UIP som er motpart med sine filmer, hvori opptatt «Transformers».I noen grad overføring av filmer fra storsalen.Det viser hvor sterke OK føler seg.De tilbyr også utleie av sal.Kinopluss selger eller leier ikke ut personlige opplysninger til tredjeparter.Les mer om Colosseum.Colosseum 2-3-4, antall sitteplasser:, profil: Bred kvalitetsfilm for det voksne publikum, men har også ofte barnefilm på repertoaret.Men antagelig kunne ikke OK hatt en langvarig strid gående med Disney, uansett.Kritikere av salget har hevdet at det var som om Staten skulle selge Vinmonopolet til én distributør.Lør søn: 11:00-21:15 (forestillinger fra.

Antall saler: 4 Åpningstider: Man fre:.00-21.15 (forestillinger fra.
Årsaken er enkel: Oslo Kino (OK) krangler med importøren United International Picturens (UIP) om penger.
En politiker som kulturbyråd Hallstein Bjercke (V) vil hevde at det var riktig å selge hele OK; det var den mest fristende «varen» til høyest mulig pris.